wtorek, 15 grudnia 2015

TYP GŁOSU

TYP GŁOSU.
1. ALT. Artystka w przeważającej większości śpiewała w zakresie tego głosu spełniając w pełni parametry wymagane dla tego zakresu, koncentrując się na utworach altowych, swobodnie sięgając do połowy oktawy małej, tylko sporadycznie akcentując obecność w oktawie dwukreślnej.
2. SOPRAN. Za klasyfikacją do tego głosu przemawia przede wszystkim tembr głosu Anny German jak i wykonawstwo kilku arii Domenico Scarlattiego, pokazujące spójność barwy głosu śpiewaczki co najmniej do połowy oktawy dwukreślnej, predestynującej do wykonawstwa muzyki barokowej.
3.  KONTRALT. Za teoretyczną klasyfikacją do tego głosu przemawia rozległa skala, możliwości wokalne w dolnym rejestrze, klarowność głosu (posiadającego jednak zupełnie różną od kontraltu barwę).
4. MEZZOSOPRAN. Naturalna skala wokalistki. 

Zdolności koloraturowe. Wykonawstwo klasyczne. Choć wokalistka dysponowała pewną techniką wymaganą w muzyce klasycznej potrzebną do śpiewu koloraturowego i realizowała klasyczne utwory o dość dużym stopniu trudności, to jednak nie była śpiewaczką stricte klasyczną, a muzyka klasyczna stanowiła bardziej margines, urozmaicenie jej bogatego repertuaru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz